onsdag 5. mai 2010

Kolonihagen

Onsdag 14 i april måned så skulle vi på en liten omvisning i Stavanger. Vi var nede i sentrum og vandret helt opp til kolonihagen. Vi begynte med å se statu av Alexander Kielland som står idt i sentrum i Stavanger, ikke langt vekk fra han la han søster Kitty Kielland sin statu. Da vår vikar snakket om denne statuen trodde jeg at vi skulle få se en statu av hvordan hun så ut, men der tok jeg feil. Statuen hennes var rektangler og firkanter som sto langt plenen.

Deretter vandret vi videre og møtte Arne Retteals minne. Han ble født 1926 og døde 2001. Her sto det 3 skulpturer som skulle representere kraft, bygg og jord.

(kommer bilde)

Til slutt så kom vi til Kolonihagen. Jeg hadde et bildet inne i hode hvordan det ville se ut, men det var helt anderledes enn hva jeg tenkte. Vi kom inn grinden og så mange hus med hager. Noen hus passet bedre inn enn andre synes jeg, og noen hager var bedre enn andre.

(kommer bilde)

Et annet bygg jeg likte veldig godt var dette moderne bygningen. Jeg synes ikke det passet helt inn i kolonihagen, men det fasinerte meg veldig. Jeg er veldig glad i det moderne og dette var lite, enkelt og fint bygg.

(kommer bilde)

Alt i alt så synes jeg at det kan virke litt rot, noen hus passer bedre enn andre, og noen jobber med hagen bedre enn andre. Men det var en fin vandring der man så mange bygg på veien:

(kommer bilde)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar